מעגל ההסכמה: להיות בעוצמה שלי וליהנות

האם אתם מכירים את החוויה של רצון להיפתח ולהתמסר עוד במפגש אינטימי, אך חשש שמגיע פן הפתיחות שאביא תתפרש לא נכון?

שאולי ארצה להעמיק את רמת הקירבה רק במעט, אך חשש שדברים יצאו משליטה?

ואולי גם חשש שאני אנטוש את עצמי ברגעים האלו ואביא לחוויה של חציית גבולות וחדירה למרחב שלי?

אחד הדברים שאני כל כך אוהב במעגל ההסכמה אותו יצרה בטי מרטין (bettymartin.org), זה הסדר והחיבור שהוא עושה בין הראש והלב.

בחכמה ובהקשבה רבה מביאה לנו בטי כלי מאוד פרקטי ופשוט שעוזר לנו בכל מפגש ואינטראקציה לשים לב:
האם נעים ונכון לנו או לא?

עבורי מעגל ההסכמה הפך אבן דרך בכל ריטריט שאני מעביר:

האם אנו בגבולות שלנו?
האם אנו בחיבור ובתקשורת עם מי שאיתנו?

על מנת לאפשר לדברים שלרוב מתחבאים בצל ויוצרים מתח וחוסר ביטחון בתקשורת הלא מדוברת שבנו לצאת אל האור, ובכך ליצור תוך זמן קצר מרחב של אמון הפותח דלת למפגש עמוק ומשמעותי.

הגאונות והמתנה של מעגל ההסכמה היא בכך שהוא מאוד פרקטי וניתן ליישום כבר מהרגע שהוא מונגש.

מעגל ההסכמה מלמד בפשטות שבמידה ואני מוצא עצמי במחשבות ובכיווץ בכל מפגש וסיטואציה, בין אם אינטימית או חברתית, כנראה יצאתי מהמעגל המכבד והקשוב לגבולותיי או גבולותיו של האחר.

בתרגול פרקטי ופשוט אנו מקבלים כלים של התבוננות, תקשורת כנה מקרבת והקשבה על מנת שנוכל לחזור לתוכו. לחזור לגבולות הנכונים לנו, כך שנוכל להתמסר וליהנות עוד יותר. על מנת שבן/ת זוגי יוכלו גם הם להתמסר אל עצמם ואל המפגש שנוצר בינינו.

הפועל היוצא בשטח בזמן המפגש הוא העצמת כל הצדדים והעמקת החיבור של הלב תוך כדי ביסוס האמון ההדדי הנבנה בין השניים.

המעגל מציע להכיר ב- 2 מהלכים או פעולות של תקשורת וחוויה.
בכל מהלך שכזה אנו יכולים להיות מכל צד של המתרס. המעגל מזמין אותנו לפגוש היכן אנחנו ביחס למהלכים/פעולות אלו.

 

 

פעולה אחת היא הפעולה של הנתינה והקבלה. מה שרובנו מורגלים בו.

כמו למשל כשאנו במפגש טיפולי בו יש מטפל ומטופל.

בתרגול אנו לומדים לוודא עם שני הצדדים כי אכן מה שיש לצד אחד לתת, הצד השני אכן רוצה לקבל. ולהיפך, מה שהצד המקבל מבקש להנאתו, אכן תואם את מה שהצד המעניק/הנותן רוצה ויכול להציע.

יותר מכך אנו לומדים לתקשר ולוודא ששני הצדדים נהנים ומרגישים מוזנים הן בנתינה והן בקבלה.

אם מכל סיבה שהיא אחד הצדדים אינו שמח ומוזן, יש לעצור ולבדוק: מה קרה? היכן נוצר הפער?

אולי היה הסכם להעניק מגע אינטימי לדוגמה והחוויה של הצד השני שהוא מקבל משהו אחר.

אולי היה הסכם שמשך המפגש הוא שעה ובפועל הוא נגמר בפחות מהזמן שהוסכם או להיפך, המטפל האריך את זמן הפגישה, כשעבורו זו נדיבות, אך אם לא תקשר זאת עם המטופל, הרי שכעת הוא לוקח מזמנו ואחד הצדדים אינו ירגיש מוזן.

הפעולה השניה היא פעולה של לקיחה ואיפשור.

אצל רובנו קורה לא פעם שלקיחה מתרחשת בצל בזמן שאנו מדמים שאנו נותנים.

לדוגמה: אני שואל חברה אם היא צריכה חיבוק מכיל, בזמן שלמעשה אני רוצה להתחבק איתה להנאתי.

כשאנו פועלים כך, אנו בעצם לוקחים בהיחבא. מה שנקרא: "לוקחים בצל".
כולנו עושים זאת כיוון שלימדו אותנו שלקחת זה אסור או רע. יש טאבו בחברה שלנו על לקיחה, בטח כשהדבר קשור במיניות. לא לימדו אותנו כיצד לתקשר בכנות את רצונותינו וצרכינו.

הדרך בה מעגל ההסכמה מביא ומעודד תקשורת מקרבת גלויה וכנה, מאפשרת להביא דברים מהצל אל האור ולתקשר טוב יותר את רצוננו צרכינו ומהווינו. דבר המעמיק את בניית האמון ההדדי הכל כך נחוץ לנו על מנת ליצור את החיבורים המשמעותיים שלנו במערכות היחסים ובכל סוג של קשר למעשה.

באופן מרגש, מעגל ההסכמה תורם רבות גם להעמקת הקשרים ארוכי הטווח ומאפשר לפרטנרים לדרך לגלות עוד דברים על עצמם ולצאת מאזורי הנימנום הבטוחים שעלולים להופיע בקשרים ארוכים. וזאת כשחוקרים עם בן הזוג את הביחד המתגלה בזכות אותה כנות ותקשורת לב רדיקאלית אליה הוא מזמין על ידי שיתוף עמוק ואותנטי של רצונותינו וצרכינו.

היכולת לתקשר מה אני רוצה או צריך כרגע ולשים גבול למה שלא מתאים לי היא מתנה גדולה שדורשת תרגול.

הצד השני של המטבע היא יכולת הקשבה מתפתחת, בה אנו לומדים ממש לחזור ולוודא עם שותפנו מה הם ביקשו ושאכן הבנו אותם, לפני שאנו נגשים לפעולה כלשהי במגע ואינטימיות ובכל פעולה שרוצה לקרות בינינו.

גם כאן באופן מפתיע, מגלים הזוגות המתרגלים שדווקא היכן ששמנו גבול, יש לנו היכולת להתמסר, להנות ולהתחבר עמוק יותר יחד בטבעיות וללא מאמץ. הבקשה העמוקה של הלב שלנו לחיבור ומשמעות מקבלת מענה טבעי ועמוק ומביאה עמה הרבה עונג ושמחה שנובעת מבפנים.

כשאני פגשתי לראשונה את מעגל ההסכמה הוא העיף לי את הסכך ופתח לי צוהר לעולם חדש. הרגשתי שלקחתי את הגלולה האדומה ומעתה דבר לא יהיה עוד כשהיה.

כל אותם מקומות אפורים של אי נעימות וחשש שהיו מתלווים למפגשים ובפרט למפגשים המיניים, התחלפו בבהירות פותחת לב ובהנאה שצולחת מבוכה ופגיעות ויוצרת את חווית האינטימיות אותה אנו כל כך מבקשים בחיינו.

כשישנה קוהרנטיות עמוקה יותר בין כל המרכזים שלנו: לב, רגש, מיניות, גוף ומודעות, אנו באמת יכולים להביא ולקבל אהבה בתוך עצמנו קודם כל ומכאן גם עם בת זוגינו ובן זוגינו והעולם כולו.

עבורי מעגל ההסכמה הוא אלף בית של תקשורת בכל מפגש ובטח שבמפגש אינטימי. אני משתף אותו ומדבר עליו בסדנאותיי, בקורסים ובריטריטים העוסקים בעבודת מודעות ריפוי וחיבור, ובפרט בעבודה עם האנרגיה המינית וכוח החיים.

באופן אישי המתנות המתגלות דרכו עוזרות לי באמת להתמסר באופן עמוק יותר לקשרים שאני נמצא בהם בחיי. דבר המביא בעבורי משמעות ושמחה עמוקה. זו אחת הדרכים החשובות לפתח את התקשורת של העולם החדש. עולם של יותר אמפטיה, הכלה, הקשבה ובנתינת הכלים ליצירת חיים בעלי משמעות.

ומכאן אני מלא בתשוקה לשתף עם כולם את הפלא הזה, ובייחוד לשתפו עם כאלו שגם רוצים לחלוק אותו הלאה, על מנת לחיות כבר כעת את החיים הקרובים והמחוברים אותם אנו מבקשים להביא בחיינו. האישיים, הזוגיים והקהילתיים.

ב-26.5 נצא למסע בן 4 ימים לריטריט אביב של להתעורר לכוח החיים. הריטריט כמעט מלא וישנם מקומות אחרונים. אני מזמין את מי ששים את הקריאה להצטרף אלינו.
מי שרוצה פרטים מוזמנ/ת  ללחוץ כאן

מאחל שבוע מקסים קירבה וחיבור
אור

שתפו את הפוסט

פוסטים קשורים

כותרת