ה-מתנה של הביחד

הי חברים יקרים מה שלומכם? ♥ 

אני רוצה לחגוג אתכם יחד, חגיגה שיש בה מקום גם לכאב ולדמעות.

השבוע הסתיימו 4 תוכניות עומק שהתחילו ממש עם המלחמה וליבי בהודיה גדולה על תהליך כל כך עמוק ומשמעותי שעברנו יחד. לי התוכניות האלו היו ממש עוגן של רפואה ואור בתקופה זו .

בשבועות הראשונים שאחרי ה-7 באוקטובר בכלל לא היה ברור אם הן אכן תתקיימנה ואם בכלל נצליח ליצור מרחב של למידה והתפתחות בתוך שדה שיש בו טראומה מדממת חיה שממשיכה לקרות ולקרות.

זה דבר אחד ללוות אנשים שמתמודדים עם פחדים ופוסט טראומה, כאשר האירוע האיום כבר מאחוריהם. זה דבר אחר לגמרי ללוות קבוצה בתוך סיטואציה של מלחמה מתמשכת.

איך אפשר לתת ביטחון, ודאות או נחמה כשאין וודאות לאח או לבן של משתתף שנמצא כעת בעזה? איך אפשר לייצר תחושת בית פנימי למשתתפת שניצלה ופונתה מביתה? איך להתייחס לכל הנרשמים שגוייסו או החליטו לסוע לחו"ל או לא יכלו להצטרף לתוכנית כי הבן/ת זוג השני גוייס ועליהם להישאר בבית?

התשובה היחידה שהגיעה שוב ושוב הייתה.. פשוט להמשיך עוד צעד אחד קטן, ואז עוד צעד אחד… ולהיות עם כל מה שעולה וכל הקושי כמו גם נקודות של אור שהתגלו בחסדים גדולים ביחד

תכנית הלימודים מבוססת גוף ,רגש, והקשבה, שינתה פניה והפכה קודם למרחב ריפוי, ביטוי והכלה. התחלנו קפואים, המומים, מנותקים, מפוחדים… ודרך דגשים מהותיים עם עבודת גוף מאוד פשוטה, למדנו לווסת את עצמנו יחד במרחב ער ונושם, למדנו למשאב את עצמנו דרך מגע, נשימה והקשבה ערה לרגשות ולחכמת הגוף, כל מפגש הפשרנו עוד קצת עד לפעם הבאה.

אחד הדברים המשמעותיים ביותר עבורי היה לראות כיצד מטפלים לוקחים את העקרונות שלמדנו ותרגלנו בכיתה באופן חוויתי ויישמו זאת עם מטופליהם בקליניקה. מנחים לקחו זאת אל הקבוצות שהם מובילים, וכולם לקחו זאת אל חייהם האישיים, משפחותייהם וילדיהם.

את סיום תוכנית ההקשבה הערה – Wakeful Listening של שנה א' חגגנו כאמור עם שמחה שבאה עם כאב ומורכבות גדולים.

אך החגיגה האמיתית היא הבחירה שלנו לעבור את התהליך המשמעותי הזה יחד. למעשה לגלות שה'יחד' הוא המשמעות בתהליך ההתפתחות
והוא מתנה גדולה ומשאב חשוב מאין כמותו בפני עצמו.

זאת שליחות עבורי ללמד את האהבה לחיים שיש בהם הכל מהכל. ללמוד וללמד להסתכל לחיים ולמוות בעיניים נוכחות ועם לב פועם.

כאן בשבילכם באהבה,
אור

 

כל הפרטים על ההרשמה המוקדמת לתוכנית הלימודים של ההקשבה הערה 2024-2025 שתתחיל אחרי החגים בקישור כאן

ואם יש לכם רצון לקחת בה חלק שנה הבאה, להתחבר יחד מחדש לכוח החיים, מוזמנים להשיב לי למייל או לשלוח פרטים בטופס.

שתפו את הפוסט

פוסטים קשורים

כותרת